Zo groeit ORTEC met het Totara LMS

ORTEC | Totara sign-in | UP learning

De winst voor ORTEC

  • Totara verminderde het trainingsonderhoud met 40%.
  • Versnelde software-adoptie en verkorte implementatietijd.
  • Wereldwijde uitbreiding met 75+ klassikale sessies.

ORTEC helpt wereldwijd succesvolle organisaties om betere, data-gedreven beslissingen te nemen. Hun beslissingsondersteunende software en data science-expertise verbeteren onder andere logistieke processen, personeelsplanning en voorspellen patiëntstromen.

Vanuit 13 landen en met meer dan 1.000 medewerkers bedient ORTEC 1.200 klanten in sectoren als Retail & Groothandel, Gezondheidszorg en Productie.

Zoektocht naar een toekomstbestendig leerplatform

Voor de implementatie van Totara Learn liep ORTEC tegen een versnipperde leerstructuur aan, zowel intern als extern. Medewerkers misten een centraal systeem waarin zowel hun onboarding, persoonlijke ontwikkeling als certificeringen samenkwamen.

Daarnaast stelde ORTEC voor elke klant een losse leeromgeving beschikbaar. Dit leidde tot dubbele content, hoge onderhoudskosten en onnodig veel beheer.

Om voor overzicht, samenhang en schaalbaarheid te zorgen, zocht ORTEC naar een leeroplossing die alles bij elkaar zou brengen.

Totara Learn

ORTEC koos voor Totara Learn om haar groeiambities te realiseren. Het resultaat: één centraal en flexibel platform dat leren toegankelijk maakt, schaalbaar is en inspeelt op de specifieke behoeften van zowel medewerkers als klanten.

Met Totara staan alle leeractiviteiten nu op één plek. Medewerkers volgen gestructureerde leerroutes, certificeringsprogramma’s en online examens in een eigen leeromgeving.

Ook preboarding en onboarding zijn geïntegreerd, zodat nieuwe collega’s zich sneller thuis voelen en meteen goed starten.

Jaarlijks kiezen de ruim 1.000 medewerkers uit meer dan 75 klassikale trainingen, aangevuld met een groeiende bibliotheek aan e-learnings en zelfstudies. Hun managers hebben inzicht in de leerdoelen en voortgang.

Klanttraining: flexibel, schaalbaar en herkenbaar

In plaats van het instellen en beheren van losse cursusomgevingen voor de individuele klanten, verzorgt ORTEC alles nu vanuit één centraal platform. Dat verkort de doorlooptijd voor het aanmaken van een nieuwe klantomgeving enorm.

Omdat ORTEC nu ook voorafgaand een een nieuw klantproject trainingen kan aanbieden, raken gebruikers sneller vertrouwd met ORTEC’s software en verloopt de implementatie soepeler.  

Daarnaast kunnen klanten, binnen gestelde grenzen, zelf trainingen aanpassen. Zo zorgen zij er zelf voor dat hun werkwijze en processen goed aansluiten bij wat ze willen. Deze aanpak zorgt ervoor dat de adoptie van de ORTEC-software flink wordt verhoogd.

Luc Analbers, L&D Manager ORTEC

“Het aantal trainingen werd zó groot, dat het zonder Totara LMS simpelweg niet meer te doen was. Minder tijd kwijt aan administratie betekent meer tijd voor inhoud, kwaliteit én de volgende stap!”

Dit levert Totara voor ORTEC op

Sinds de overstap naar Totara heeft ORTEC al op een aantal terreinen flink winst geboekt:

Reductie handwerk

Het handmatige werk is met ongeveer 40% verminderd. Dit maakt waardevolle tijd vrij voor het creëren van hoogwaardige content, het ontwikkelen van e-learningmodules en het verbeteren van leerroutes.

Tijdwinst bij training en administratie

Het plannen van trainingen over verschillende tijdzones, beheren van wachtrijen en ondersteunen van cursisten, gaat een stuk efficiënter. Wat vroeger 2 tot 3 maanden kostte, wordt nu in 3 tot 4 weken afgerond.

Hogere betrokkenheid en voltooiingspercentages

De nieuwe, soepele leerervaring zorgde voor een stijging van de cursusvoltooiingspercentages met 56% tussen 2022 en 2024.

Ook aan de slag met een schaalbaar leerplatform?

Ontdek wat Totara voor jouw organisatie kan doen en vraag een Totara demo aan of neem direct contact met ons op.

Ontvang persoonlijk advies

Stel hier je vraag. We plannen dan samen een vrijblijvend adviesgesprek. Ik denk graag met je mee.

Ster Hutten | UP learning

Ster Hutten

info@uplearning.be